תוויות

12 המזלות 2014 2014 calendar אביב אולודום אורח בבלוג אטסי איור איור אופנה איי יוון אימפרסיוניזם אירועי חוצות אלבומי תמונות ישנים אמנות רחוב ארוחת חג ארכיטקטורה בובה בובות בוסה נובה ברונל ברזיל בריכה גילי שרר-לסרי גן הנדיב גרפיטי דודלים דופליגנגר דורית שטרן דייג דלקת מפרקים הונגריה הנצחה הריביירה הצרפתית זכרון יעקב חברים חגיגות חוט ריקמה חיפאים חיפה חמורים חנות וירטואלית חרציות חתול חתולים טיול משפחתי טקסטורות יוון יום הזיכרון יומולדת ילד ילדה ים ימי הביניים יריד אמנים ישן וחדש כיסויים לפלפונים כפילים לבנדר לוח שנה לינדוס מבצעים מבצר מוזיקה מכירות מסכות מסלול לעצלנים מצעד המנצחות משפחה מתחם 21 מתנה לתינוקות מתנות מקוריות נגני רחוב נולה סוקס סבא חיים סירה סלבדור דה באהיה ספר סקיצות סריגה עטי רפידוגרף עיצוב באקריל עיצוב גרפי עיצוב תכשיטים עירתחתית פולין פורים פסח פרה פרובנס פרח פרחים פריחה פרנסואה פרספקס צבעי אקווארל צבעי מים צבעי עיפרון צבעים צילום צילום נוף צרפת קורס קרושה קרנבל קרנבל בברזיל קרנבל המסכות בונציה רודוס ריו דה ז'נירו ריפוי באומנות ריקמה הונגרית שואה שוק שוק אומנים שוק טורקי שוק תורכי שחור- לבן שחיה שיתופי פעולה שרבוט תובנות תכשיטים תקומה etsy Gili. lifeCollection illustration LiatiB Mohács one illustration a day sketch book

יום חמישי, 24 בינואר 2013

גרפיטי (או מה לי ולאומנות רחוב?)

היום רציתי לחלוק אתכם אהבה גדולה שלי.
לא אני יוצרת אותה (אין לי אומץ) אבל אני בהחלט נהנית להתבונן בה. אני לא מתכוונת למשהו שתמצאו במוזיאון (לפחות לא במוזיאון סטנדרטי) אלא בחוץ, ברחוב. כן, אני אכן מדברת על גרפיטי.

 גרפיטי ברחבי ואדי ניסנאס בחיפה. צילומים: ליאת ברקן

המילה גרפיטי מקורה במילה היוונית "גראפין" שמשמעותה- לכתוב. וכמו שזה נשקף מהשורש היווני שלה היא התחילה בתקופת האימפריה היוונית. הגרפיטי נחשב עוד אז למעשה ונדליסטי (השחתת רכוש) לכל דבר. וישנן עדויות לגריפיטים ששרדו מאתרים ארכאולוגים שונים כמו פומפיי ואפילו מצריים בתקופת נפוליאון.

גרפיטי ברחובות ערים ועיירות שונות בטוסקנה, איטליה. צילומים: ליאת ברקן

גרפיטי ברחובות שונים בישראל. צילומים: ליאת ברקן

הגרסה המודרנית של הגרפיטי החלה בארה"ב ע"י הכנופיות בניו יורק. והחלה להשתכלל עם השנים מסתם כתובות נאצה או אמירות כאלה ואחרות נגד הממסד, ללוגואים מעוצבים של כותבי הגרפיטי ועד למה שנחשב היום כ"פוסט גרפיטי" שזה כבר יצירות אומנות של ממש ברחובות העיר.

גרפיטי על קירות בניין הדולפינריום בתל אביב. צילומים: ליאת ברקן

בגלל שהגרפיטי הוא לא חוקי לרוב הוא נעשה בשעות החשכה. אבל יש מקומות בעולם שבהם העירייה מקצה קיר ומזמינה אמני גרפיטי לקשט אותו ולעשות בו כאוות נפשם. בחיפה למשל הקצו את המנהרה שמתחת לבית אבא חושי כאזור מותר לגרפיטי ואני נהנית כל פעם שאני עוברת שם.

גרפיטי שנעשה במסגרת פסטיבל אמנות רחוב באחת העיירות בטוסקנה, איטליה. צילומים: ליאת ברקן

אזור שהוקצע לצעירי לונדון לצורכי גרפיטי ורולר סקייטינג על גדות נהר התמזה, לונדון, אנגליה. צילומים: ליאת ברקן

גרפיטי על תמרורים ברחובות טוסקנה, איטליה. צילומים: ליאת ברקן

במסגרת אחד הפרויקטים שלי בויצ"ו הייתי צריכה לעצב מגזין אופנה. ומאחר ואני כל כך מוקסמת מעולם הגרפיטי זה הסתדר לי טוב עם הפרויקט. נידבתי לצורך כך את אחותי נעמה כדוגמנית וסטייליסטית, ואת דניאל בן אהרון כמאפרת. וזה מה שיצא:

מתוך יום הצילומים במנהרה מתחת לבית אבא חושי בנוה שאנן שבחיפה. צילומים: ליאת ברקן


4 כפולות מתוך מגזין האופנה בגרסתו הסופית. עיצוב, איור וצילום: ליאת ברקן

זהו להיום. מקווה שנהניתם!
אתם מוזמנים להגיב, להפיץ ולהירשם כקוראים קבועים- ככה תוכלו לקבל את הבלוג ישירות למייל שלכם (יש לכם בצד ימין למעלה מקום להכניס כתובת מייל שאליו ישלח הבלוג)

תודה ולהתראות. צילום: ליאת ברקן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה