תוויות

12 המזלות 2014 2014 calendar אביב אולודום אורח בבלוג אטסי איור איור אופנה איי יוון אימפרסיוניזם אירועי חוצות אלבומי תמונות ישנים אמנות רחוב ארוחת חג ארכיטקטורה בובה בובות בוסה נובה ברונל ברזיל בריכה גילי שרר-לסרי גן הנדיב גרפיטי דודלים דופליגנגר דורית שטרן דייג דלקת מפרקים הונגריה הנצחה הריביירה הצרפתית זכרון יעקב חברים חגיגות חוט ריקמה חיפאים חיפה חמורים חנות וירטואלית חרציות חתול חתולים טיול משפחתי טקסטורות יוון יום הזיכרון יומולדת ילד ילדה ים ימי הביניים יריד אמנים ישן וחדש כיסויים לפלפונים כפילים לבנדר לוח שנה לינדוס מבצעים מבצר מוזיקה מכירות מסכות מסלול לעצלנים מצעד המנצחות משפחה מתחם 21 מתנה לתינוקות מתנות מקוריות נגני רחוב נולה סוקס סבא חיים סירה סלבדור דה באהיה ספר סקיצות סריגה עטי רפידוגרף עיצוב באקריל עיצוב גרפי עיצוב תכשיטים עירתחתית פולין פורים פסח פרה פרובנס פרח פרחים פריחה פרנסואה פרספקס צבעי אקווארל צבעי מים צבעי עיפרון צבעים צילום צילום נוף צרפת קורס קרושה קרנבל קרנבל בברזיל קרנבל המסכות בונציה רודוס ריו דה ז'נירו ריפוי באומנות ריקמה הונגרית שואה שוק שוק אומנים שוק טורקי שוק תורכי שחור- לבן שחיה שיתופי פעולה שרבוט תובנות תכשיטים תקומה etsy Gili. lifeCollection illustration LiatiB Mohács one illustration a day sketch book

יום שלישי, 5 באוגוסט 2014

בוסה נובה (או: איך קולקציה נולדת)


בתחילת השנה החלטתי שהגיע הזמן לשנות. הרגשתי שאני כבר לא אוהבת את המוצרים שלי, אני עסוקה מידי במרדף אחרי ריצוי הלקוחות ואיבדתי את עצמי בתוך התהליך. אז עצרתי הכל, עשיתי חושבים, והחלטתי לקחת יעוץ. פניתי למט"י חיפה. ביקשתי עזרה. קיבלתי את זה בצורה של יועצת שלא התאימה לי כל כך. אז פניתי לחברה- יסמין גנזי וביקשתי ממנה המלצה על היועצת שלה. כי נורא התלהבתי מאיך שיסמין מתנהלת. והיא הפנתה אותי ליועצת מדהימה בשם ענת הודסמן שבמקרה עובדת גם עם מט"י. פניתי אליה, ואחרי שיחה קצרה הבנתי שהיא האחת!

ענת ואני התחלנו תהליך. והתהליך התחיל אצלי בסטודיו, כשהיא יושבת במרכז החדר ואני ממלאה את החדר סביבה במוצרים ודברים שעשיתי. המסקנה העיקרית שהיא הגיעה אליה היתה שאני מפוזרת. ושצריך לאסוף אותי.

לאחר מחשבות עמוקות ומחקר, הגענו למסקנה שצריך ליצור קולקציה חדשה, שיהיה לה נושא. והנושא שנבחר מתוך כמה רעיונות שאני העליתי היה מוזיקה. כשניסינו להבין מאיפה מתחילים החלטנו ליצור מספר תתי קולקציות. שכל אחת מהן תתמקד בסגנון מוזקלי משלה. 

הראשונה נבחרה היתה הבוסה נובה. למה? כי אני ממש אוהבת את ברזיל. וגם כי בוסה נובה- זה אתגר. איך מאיירים מוזיקת מעליות? מוזיקה שלא זזים בה הרבה, אבל מגיעה מארץ של שמש וקרנבל? 

התחלתי במחקר מוזיקלי, ארגנתי לי פלייליסט שירוץ לי ברקע ושמעתי אותו ללא הפסקה, בבית, או באוזניות בכל מקום אליו הלכתי. במקביל חקרתי את העולם הויזואלי, של הצעדים, הגראפיקה, הצבעוניות, המוטיבים וסיימתי בניסויים של טכניקות. עפרונות צבעוניים, אקריליק על עץ, צבעי מים, גואש, גירים, איור על נייר תמונה מלוטש, ואפילו איור רקום על בד.

נסויי טכניקות (איורים וצילום: ליאת ברקן)

הבאתי הכל לענת ויחד החלטנו שהכי מתאים- עפרונות צבעוניים.

איורי הבסיס לתת-קולקציית בוסה נובה בעפרונות פוליכרום צבעוניים של פבר-קסטל (איורים וצילום: ליאת ברקן)

בסיעור מוחות עם חברה החלטתי שכל תת-קולקציה תהיה שונה לחלוטין. לא רק איורים שונים (מן הסתם) אלא גם מוצרים נלווים שונים, וגדלי הדפסה שונים בהתאם לאופי המוזיקלי של הקולקציה.

שרשראות , חלק מהקולקציה הרחבה (איורים וצילום: ליאת ברקן)

את מה שיצא בסוף תוכלו לראות בחנות האינטרנטית שלי, ובקרוב גם בדוכן שלי שאחרי מיקומו תוכלו לעקוב בעמוד הפייסבוק שלי. מוזמנים לבוא, להתרשם ולקנות!



איור בגודל של 100 על 40 ס"מ. (איור וצילום: ליאת ברקן)



ועד הפעם הבאה...
שבוע טוב ושקט.
ליאת

2 תגובות:

  1. מקסים! כיף לשמוע על התהליך, והאיורים כל כך יפים ושמחים :-)

    השבמחק