תוויות

12 המזלות 2014 2014 calendar אביב אולודום אורח בבלוג אטסי איור איור אופנה איי יוון אימפרסיוניזם אירועי חוצות אלבומי תמונות ישנים אמנות רחוב ארוחת חג ארכיטקטורה בובה בובות בוסה נובה ברונל ברזיל בריכה גילי שרר-לסרי גן הנדיב גרפיטי דודלים דופליגנגר דורית שטרן דייג דלקת מפרקים הונגריה הנצחה הריביירה הצרפתית זכרון יעקב חברים חגיגות חוט ריקמה חיפאים חיפה חמורים חנות וירטואלית חרציות חתול חתולים טיול משפחתי טקסטורות יוון יום הזיכרון יומולדת ילד ילדה ים ימי הביניים יריד אמנים ישן וחדש כיסויים לפלפונים כפילים לבנדר לוח שנה לינדוס מבצעים מבצר מוזיקה מכירות מסכות מסלול לעצלנים מצעד המנצחות משפחה מתחם 21 מתנה לתינוקות מתנות מקוריות נגני רחוב נולה סוקס סבא חיים סירה סלבדור דה באהיה ספר סקיצות סריגה עטי רפידוגרף עיצוב באקריל עיצוב גרפי עיצוב תכשיטים עירתחתית פולין פורים פסח פרה פרובנס פרח פרחים פריחה פרנסואה פרספקס צבעי אקווארל צבעי מים צבעי עיפרון צבעים צילום צילום נוף צרפת קורס קרושה קרנבל קרנבל בברזיל קרנבל המסכות בונציה רודוס ריו דה ז'נירו ריפוי באומנות ריקמה הונגרית שואה שוק שוק אומנים שוק טורקי שוק תורכי שחור- לבן שחיה שיתופי פעולה שרבוט תובנות תכשיטים תקומה etsy Gili. lifeCollection illustration LiatiB Mohács one illustration a day sketch book

יום שבת, 30 בנובמבר 2013

2014 הנה אני באה !!!

כבר כמה שנים שאני רוצה לעשות לוח שנה- משהו שילווה את הלקוחות שלי במשך שנה שלמה, שיוכלו להנות ממנו וגם להשתמש בו. אני אישית תמיד מעדיפה את לוחות השנה המודפסים על פני אלה שבתוך הטלפון או המחשב, יש בהם משהו מוחשי יותר. חוץ מזה שחלק מהכיף הכי גדול זה לכתוב על נייר, להעביר את כל ימי ההולדת והאירועים החשובים של האנשים שעדיין מלווים אותי משנה לשנה. כך במהלך השנה אני מוסיפה אירועים חדשים, מפגשים חברתיים וחוויות חדשות.

מראות מתוך הלוח הסופי (צילום: ליאת ברקן)

אז החלטתי שאם יוצרים לוח שנה, צריך לעשות את זה יסודי. ולכן התחלתי עם לעשות לעצמי סדר בדברים- איזה גודל של לוח אני רוצה? האם לציין אירועים וחגים או לא? ובכלל- מי קהל היעד שלי? יהודים? נוצרים? אמריקאים? ישראלים? ולפי ההחלטות שהגעתי אליהן התחלתי לציין לעצמי איזה אירועים יש בכל חודש ולפיהם לתכנן את תכני הלוח.


סקיצות ראשונות (צילום: ליאת ברקן)

בשלב השני התחלתי לעשות מחקר של הטרנדים החמים לשנת 2014- באופנה, בבית, בצבעים ובטקסטורות- כל מה שהולך לשלוט השנה בשוק. ובהתאפ לתוצאות המחקר קבעתי איך יהיה המראה הסופי של הלוח.


פורסת את לוחות ההשראה שהדפסתי ובוחרת לפיהם את סקאלת הצבעים לכל אחד מהחודשים (צילום: ליאת ברקן)

תוך כדי המחקר התאהבתי בטקסטורות שהולכות ללוות אותנו השנה, והחלטתי שאני רוצה אותן בתוך הלוחות כרקעים. כתוצאה מכך, החלטתי שאני הולכת להשתמש בשתי טכניקות- צבעי מים לרקע ועפרונות צבעוניים לאיורים.


מתחילה ליצור טקסטורות משלי (צילום: ליאת ברקן)

כדי ליצור ללוח מראה ידני, החלטתי לצייר את הטקסטורות מאפס, ולא רק לתת להם "מגע" של פוטושופ.


באמצע הדרך... (ציום: ליאת ברקן)

השלב הבא היה להתחיל לאייר את הלוח ולהתאים אותו לטקסטורה ברקע, לצבעי החודש שבחרתי מראש וברוח האירועים שמתרחשים באותו החודש.


איורים שיכנסו בשלב מאוחר יותר ללוח הסופי (צילום: ליאת ברקן)

את האיורים ציירתי כשאני עובדת על שולחן האור, בשתי שכבות במקביל-בדף התחתון- הטקסטורות שהכנתי קודם, ובדף העליון עבדתי על האיורים, כל זאת כאשר במהלך העבודה הייתי צריכה לזכור תמיד להשאיר מספיק מקום עבור לוח השנה עצמו (הימים ושם החודש).


עובדת מדויק עד כמה שניתן בעבודה ידנית (צילום: ליאת ברקן)

אחרי שסיימתי לאייר הכל, הגיע תור הסריקה ומאוחר יותר שילוב השכבות בעזרת תוכנת הפוטושופ. לבסוף ישנה הטמעת הטקסט בתוך תוכנת האילוסטרייטור. 


עובדת על המחשב (צילום: ליאת ברקן)

למחרת, הגיע הזמן ללכת להדפיס את כל האיורים, כולל את הרצועה הסופית שתעזור לי לארוז הכל יחד.
הלכתי לבית דפוס ותוך יומיים כל החומרים היו חזרה אצלי בבית. 

ואז הגיע שלב הצילומים-


כל חודשי השנה פרוסים אחד ליד השני (צילום: ליאת ברקן)


צורת האריזה הסופית, עם קליפס ורצועה כורכת (צילום: ליאת ברקן)


הלוח מדגמן כדי להיכנס לאטסי (צילום: ליאת ברקן)

זהו, עכשיו הגיע הזמן שתכנסו לחנות שלי באטסי (תלחצו על המילה "חנות שלי באטסי"- ותגיעו ישר לשם) ותרכשו לעצמכם לוח שנה במיוחד עבורכם
**אם תספיקו להיכנס לפני ה-7.12 תספיקו גם ליהנות מהנחות ה-Black Friday וה-Cyber Monday.

שתהיה לכולנו 2014 נפלאה,
ליאת.

12 תגובות:

  1. יצא מהמם- איזה יופי!
    נהניתי לראות את התהליך ומאחורי הקלעים :)
    לילך

    השבמחק
  2. נועה (עופר, כן?)30 בנובמבר 2013 בשעה 22:23

    איזה מקסים יצאו הרקעים! רעיון ממש יפה!
    שנת 2014 מהממת לכולנו!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה נועה עופר (כן! תודה על ההבהרה)

      מחק
  3. אהבתי ביותר,
    תהליך הכנה מרתק
    ולוח יצירתי במיוחד!

    השבמחק
  4. הי ליאת, שוב אני
    כדאי לך לעשות עוד גרסה של הלוח ולעצב לוח עד- כזה שכותבים בו אירועים שחוזרים כל שנה (ימי הולדת , ימי נישואין)
    אז זה ילווה את הלקוחות שלך לכל החיים :)
    לילך

    השבמחק
    תשובות
    1. יש תכנון לאחד כזה, (למען האמת התלבטתי אם להכין אחד במקביל לזה אבל בסוף החלטתי לחכות איתו) הוא כנראה יצא לקראת ראש השנה...

      מחק
  5. לא יכולה לחכות לעותק שלי!!

    השבמחק
    תשובות
    1. קיבלת! ומחכה כבר לקבל תמונה שלו תלוי!

      מחק